Tips till er som inte trivs på ert jobb från en som ÄLSKAR sitt

Idag så har det vart jobb för hela slanten. Skönt att vara tillbaka i Kalmar efter några dagar på flygande fot i Götet.
Jättekul att jobba idag, jag kan säga att det är mycket roligare att jobba när man har trevliga och roliga arbetskamrater, vilket jag verkligen har.
Så till er som tycker "ÅÅHH inte jobb idag igen" varje morgon när ni vaknar; Skaffa er roliga arbetskamrater för då har ni alltid roligt. Sen skall ju jag vara glad över att jag älskar själva jobbet som jag gör också. Hejaheja!
Nu har jag suttit och sorterat papper i pärmar så att jag får mer ordning på allt, för det blir mycket roligare då. Sen har jag även städat mitt skrivbord nyss för att det skall kännas lite mysigare, det är trots allt större delan av min vakna tid som spenderas vid detta IKEA-Skrivbord och då är det ju trevligt om det kan se lite snyggt ut. Slutligen så piffade jag till det hela med ett litet doftljus samt lite kort så det blir personlighets-präglat också.

Mina tips är alltså;

1. Umgås och skratta med era kollegor som ni tycker om
2.
Ha ordning på allt material som papper osv. Sortera in allt i pärmar som ni radar upp
3.
Städa skrivbordet/arbetsplatsen
4. Piffa till det hela med personliga ting såsom kort, ljus eller ngn bok som kan stå och se fin ut :)


Hörs sen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0